Grefsen stadion

Grefsen Stadion er hovedarenaen til Kjelsås IL Fotball.

Grefsen stadion eies av Oslo kommune og er et kommunalt anlegg. All brukstid mellom kl. 08:00 og 16:00 fordeles av Bymiljøetaten. Oslo idrettskrets fordeler all brukstid til terminfestede kamper og trening etter kl. 16.00 og i helgene. Terminlistene blir satt opp av særkretsene.

Banen fikk nytt kunstgressdekke i 2014. Kjelsås IL sørget for at det samtidig ble etablert undervarme på Grefsen Stadion. Dette er at av Norges mest moderne og miljøvennlig anlegg, hvor energikilden er basert på geovarme (vannbåren varme) fra 20 brønner.

På bortre langside er det tribune med sitteplasser til 500 tilskuere. Tilknyttet banen ligger også klubbhuset til Kjelsås IL, samt Stadionhallen (treningshall for Kjelsås IL, inkludert fotballgruppa).

Parkering
Det er begrenset med parkering  i området. Vi oppfordrer alle til å gå eller sykle til trening og kamp. Må du kjøre bil oppfordrer vi til samkjøring.

Det er hjertestarter ved inngangen til klubbhuset.

• 11`er kunstgress med undervarme
• Garderober
• Lysanlegg
• Tribune (500 sitteplasser)
• Kiosk (normalt åpent i kampsesongen)

Tilknyttet banen ligger også klubbhuset til Kjelsås IL, Fotballhuset og Stadionhallen.